Els tres grups TECNIO de la UdL, a la nova associació per impulsar la transferència

TECNIO

Els tres grups de recerca de la Universitat de Lleida (UdL) que compten amb el segell TECNIO s'han unit a la nova associació que pretén impulsar la transferència tecnològica i la connexió amb el món empresarial a Catalunya. Es tracta del Centre de desenvolupaments biotecnològics i agroalimentaris (DBA) de l'ETSEA, l'A3 Leather Innovation Center a Igualada i el Grup de recerca en energia i intel·ligència artificial (GREiA). Tots ells, dirigits per dones. A l'associació TECNIO també hi ha el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), del qual la UdL forma part.

En total, la nova entitat aplega 59 grups de recerca de totes les universitats catalanes, la fundació I-Cerca i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC). La iniciativa compta amb el suport de la Generalitat a través d'Acció, l'agència per a la competitivitat del Departament d'Empresa i Treball, que atorgarà un ajut de 300.000 euros en els tres anys vinents per reforçar la visió de mercat d'aquests agents i apropar-los al sector privat.

A la Junta Directiva de l'Associació TECNIO, com a representants de la UdL participaran la vicerectora de Recerca i Transferència, Olga Martín, com a membre de l'equip de govern; i la directora del DBA, com a representant dels grups d'investigació.

Consulteu la notícia