Una idea de negoci de la UdL, premi Iberus-Exolum

Captura de pantalla 2021-12-13 a las 11.31.58

Un projecte de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat elegit com a millor idea de negoci en la 8a edició dels Premis Iberus-Exolum Emprèn, patrocinats per la companyia Exolum (antiga CLH). Alejandro Cerón, màster en Gestió esportiva per la UdL, proposa una alternativa al vestit de neoprè tradicional derivat del petroli substituint-lo per un vestit fet de cautxú natural amb certificació d'origen i sostenibilitat. Aquesta categoria -dotada amb 4.000 euros - pretén fomentar l'esperit emprenedor, afavorint la generació de noves empreses per part d'estudiantat i persones titulades de les universitats pertanyents a Campus Iberus.

En la categoria d'Empresa innovadora, el premi ha estat per a Jorge Terreu Serrano, de la Universitat de Saragossa. La seua empresa ha desenvolupat un mòbil per a persones majors o amb dificultats tecnològiques que funciona totalment sol, sense requerir cap interacció per part de l'usuari. Permet als familiars de l'usuari controlar les funcions del telèfon a través de la plataforma web de l'empresa a canvi d'una subscripció mensual.

La novetat enguany ha estat la substitució de l'antic guardó a la Millor difusió en línia pel premi a la millor solució dels reptes innovadors plantejats per l'empresa patrocinadora. Dotat amb 2.000 euros, ha estat per a Andoni Cid de la Universitat Pública de Navarra. Planteja la creació d'un petit electrodomèstic capaç de transformar l'oli vegetal usat en la cuina en sabó líquid estable de diferents tipus (detergent per a la roba, sabó de mans, etc).

En aquesta edició s'han presentat un total de 20 propostes que abasten sectors tan diferents com el científic, tecnològic, social i esportiu, entre altres. Els premis s'han lliurat durant un acte celebrat de manera presencial a Saragossa.

Consulteu la notícia